FAQ

ZAMÓWIENIA, DOSTAWA I PŁATNOŚCI

Jaki jest czas oczekiwania na dostawę przesyłki?

Czas oczekiwania na dostawę przesyłki wynosi zazwyczaj 1‑2 dni robocze od momentu nadania zamówienia. Oznacza to, że jeśli Twoja przesyłka została nadana w poniedziałek, to powinna zostać dostarczona do Ciebie najpóźniej w środę lub czwartek, a jeśli została nadana w piątek, to powinna dotrzeć do Ciebie najpóźniej we wtorek lub środę. Możesz śledzić swoją przesyłkę logując się do konta na www.aptelia.pl i przejść do zakładki Twoje Zamówienia.

Jak sprawdzić status zamówienia?

Jeśli chcesz sprawdzić status swojego zamówienia, możesz to zrobić na kilka sposobów. Najprostszym i najszybszym sposobem będzie zalogowanie się do swojego konta na www.aptelia.pl i przejście do zakładki Twoje Zamówienia.. Tam znajdziesz wszystkie informacje o złożonych zamówieniach, takie jak numer, data złożenia, status realizacji i link do śledzenia przesyłki. Możesz też sprawdzić status swojego zamówienia, klikając na link, który otrzymałeś w wiadomości e-mail z potwierdzeniem realizacji. Dodatkowo o każdej zmianie statusu zamówienia poinformujemy Cię również mailowo, więc nie musisz się martwić, że coś Ci umknie.

Czy mogę dodać lub usunąć produkty z zamówienia, które już zostało złożone?

W sytuacji, gdy zamówienie zostało już złożone nie ma możliwości dokonywania zmian w jego zawartości. Jeśli chcesz dodać lub usunąć jakiekolwiek produkty zalecamy złożenie nowego, odrębnego zamówienia.

Czy po potwierdzeniu i opłaceniu zamówienia może okazać się, że któryś z produktów jest niedostępny?

Staramy się, żeby takie sytuacje nie miały miejsca. Wyjątkowo może zdarzyć się, że dany produkt nie jest jednak dostępny w naszych magazynach. W takim przypadku wyślemy do Ciebie maila informującego o brakujących produktach w Twoim zamówieniu a w ciągu 1‑2 dni roboczych zwrócimy Ci za nie środki.

Czy po złożeniu zamówienia mogę zmienić metodę dostawy?

Niestety, jeśli zamówienie zostało już złożone i opłacone, nie jest możliwa zmiana metody dostawy.

Czy realizujcie dostawy za granicę?

Dostawy realizujemy tylko na terenie Polski.

Czy na aptelia.pl mogę zamówić leki na receptę?

Aktualne przepisy prawa nie dopuszczają realizacji sprzedaży wysyłkowej leków na receptę.

Czy dostanę dowód zakupu?

Tak, otrzymasz dowód zakupu. Podczas składania zamówienia możesz wybrać formę dokumentu - paragon lub fakturę VAT. Zostanie on dołączony do Twojej przesyłki.

Jakie są koszty dostawy?

Aktualne koszty dostawy znajdziesz pod linkiem: koszty dostawy.

Czy jest możliwy odbiór osobisty?

Niestety nie ma możliwości odbioru osobistego w aptece stacjonarnej. Zamówienia na stronie www.aptelia.pl realizowane są tylko w formie wysyłkowej.

W jaki sposób dostarczane jest zamówienie?

Możliwe sposoby dostawy to: przesyłka kurierska lub odbiór w punkcie. W przypadku produktów leczniczych jedynym możliwą formą przesyłki jest wysyłka kurierem, w tym przypadku rekomendowana jest wysyłka specjalistycznym transportem z monitorowaną kontrolą temperatury 15°C - 25°C.

Produkt jest niedostępny, a chcę go zamówić. Co zrobić?

Jeśli chcesz zamówić produkt, który chwilowo jest niedostępny, możesz skorzystać z usługi "Powiadom o dostępności". Ta usługa pozwala Ci otrzymywać powiadomienie e-mail, gdy produkt wróci do sprzedaży. Aby z niej skorzystać, wystarczy kliknąć na przycisk, który znajduje się pod opisem produktu.

Odebrałem zamówienie jednak chcę otrzymać fakturę. Gdzie to zgłosić?

Jeśli zamówiłeś produkty i chcesz otrzymać fakturę, ale podczas składania zamówienia nie zaznaczyłeś opcji "Faktura VAT", to nie martw się - nadal możemy wystawić fakturę. W takim przypadku prosimy o kontakt z nami nie później niż trzy miesiące od daty otrzymania zamówienia, abyśmy mogli pomóc Ci w uzyskaniu odpowiedniego dokumentu sprzedaży. Natomiast, jeśli chcesz otrzymać fakturę na firmę, musisz pamiętać, że zgodnie z obowiązującymi przepisami, wystawienie faktury VAT jest możliwe tylko w przypadku, gdy podczas składania zamówienia podasz NIP firmy. Prosimy o dokładne sprawdzenie danych podczas składania zamówienia, abyśmy mogli zapewnić Ci jak najlepszą obsługę i dostarczyć dokumenty zgodnie z Twoimi wymaganiami. W sprawie wystawienia faktury skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta telefonicznie pod numerem: 42 231 33 13 lub mailowo na adres bok@aptelia.pl.

Czy wszystkie produkty z oferty są dostępne w dostawie do punktu odbioru?

Dostawa do punktu odbioru jest dostępna w przypadku większości produktów z naszej oferty, z wyjątkiem produktów leczniczych. Produkty lecznicze możesz zamówić tylko z przesyłką kurierską. Więcej informacji znajdziesz pod linkiem: koszty dostawy.

Czy adres dostawy może być inny niż adres podany przy rejestracji konta?

Tak, możesz podać inny adres dostawy niż ten zarejestrowany na koncie. Wystarczy, że podczas składania zamówienia w formularzu uzupełnisz dane adresowe osoby lub firmy, która ma odebrać przesyłkę. Możesz też wybrać opcję dostawy do punktu odbioru lub paczkomatu, jeśli taka jest dostępna. Ważne jest też podanie numeru telefonu kontaktowego do odbiorcy, aby kurier mógł się z nim skontaktować w razie potrzeby.

Dlaczego jako formy dostawy, nie mogę wybrać paczkomatu Inpost lub odbioru w punkcie?

Taka sytuacja może mieć miejsce, gdy w Twoim zamówieniu są produkty lecznicze. Leki możesz zamówić tylko korzystając z przesyłki kurierskiej. Rekomendowana jest wysyłka specjalistycznym transportem z monitorowaną kontrolą temperatury 15°C - 25°C.

Czy jest możliwa płatność za pobraniem za zamówienie?

W chwili obecnej nie oferujemy takiej formy płatności. Płatności za zamówienia realizowane są przez serwis Przelewy24. Więcej o metodach płatności na www.aptelia.pl znajdziesz w zakładce Metody płatności.

Czy mogę złożyć zamówienie przez telefon?

Nie ma możliwości złożenia zamówienia telefonicznie. Zamówienia są realizowane tylko poprzez stronę aptelia.pl. Jeśli masz pytania na temat zamówienia lub potrzebujesz pomocy przy zakupie przez stronę www.aptelia.pl – skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta telefonicznie pod numerem: 42 231 33 13 lub mailowo na adres bok@aptelia.pl.

Czy po złożeniu zamówienia mogę zmienić adres wysyłki zamówienia?

Jeśli Twoja przesyłka nie została jeszcze wysłana to adres wysyłki zmienisz kontaktując się z naszym Biurem Obsługi Klienta telefonicznie pod numerem: 42 231 33 13 lub mailowo na adres bok@aptelia.pl. W przypadku gdy przesyłka została już nadana możesz przekierować bezpłatnie swoje zamówienie korzystając z aplikacji Inpost, na stronie DHL www.przekieruj.dhlparcel.pl lub dzwoniąc bezpośrednio do naszego Biura Obsługi Klienta.

Skąd będę wiedział, że zamówienie zostało przyjęte?

Otrzymasz od nas wiadomość na podany w trakcie składania zamówienia adres e-mail. Wiadomość o treści "Twoje zamówienie zostało skompletowane" oznacza przyjęcie zamówienia do realizacji i zawarcie umowy sprzedaży.

Czy mogę skorzystać z rabatu, kodu lub karty rabatowej?

Aktualne przepisy prawa nie pozwalają aptekom na wydawanie kodów rabatowych, kart lojalnościowych i udzielania rabatów.

Jaki jest termin ważności produktów sprzedawanych na stronie www.aptelia.pl?

Wszystkie produkty na stronie aptelia.pl są pełnowartościowe, z długim terminem ważności pozwalającym na użycie produktu. Nie ma możliwości sprawdzenia lub wybrania terminu ważności. Wyjątkiem jest zakładka Krótkie Daty, gdzie prezentowane są produkty pełnowartościowe z krótszym terminem przydatności i podaną datą ważności.

ZWROTY I REKLAMACJE

W jaki sposób mogę odstąpić od umowy i odesłać zakupione produkty?

Od umowy sprzedaży towarów można odstąpić bez podawania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania zamówionych produktów. Ze względu na aktualne przepisy prawa niektórych produktów nie można zwrócić. Są to produkty lecznicze, wyroby medyczne, środki specjalnego przeznaczenia żywieniowego, produkty dostarczone w zapieczętowywanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych oraz produkty z krótkim terminem do użycia. Przesyłkę zwrotną możesz zwrócić bezpłatnie korzystając z usługi Szybkich Zwrotów na stronie: Szybkie Zwroty Aptelia. Możesz też skontaktować się z nami telefonicznie (42) 231 33 13 i zamówić odbiór przesyłki zwrotnej. Więcej informacji o zwrotach, znajdziesz w zakładce Zwroty.

W jaki sposób otrzymam zwrot pieniędzy w przypadku odstąpienia od umowy lub uznania reklamacji?

W przypadku decyzji o zwrocie pieniędzy z tytułu uznania reklamacji, jak i w przypadku odstąpienia od umowy, środki zostaną zwrócone w taki sam sposób, w jaki dokonano płatności za zamówienie. Zwrot środków otrzymasz nie później niż w terminie 14 dni. Staramy się jednak, żeby cały proces nie trwał dłużej niż 1-2 dni robocze.

Czy odstąpienie od umowy może dotyczyć tylko części zamówienia?

Tak, możesz zwrócić tylko niektóre produkty z Twojego zamówienia. Więcej informacji o zwrotach, znajdziesz w zakładce Zwroty.

Jak długo trwa proces rozpatrywania reklamacji?

Reklamacje są rozpatrywane na bieżąco jednak nie dłużej niż 14 dni od momentu jej złożenia. Odpowiedź na reklamacje otrzymasz od nas w wiadomości e-mail. Więcej informacji na temat reklamacji znajdziesz w zakładce Reklamacje.

Czy mam możliwość otwarcia przesyłki w obecności kuriera?

Kurier ma obowiązek poczekać, aż sprawdzisz stan i zawartość przesyłki w jego obecności. W przypadku uszkodzenia przesyłki, najlepiej w obecności kuriera, sporządź protokół szkody i poinformuj nas kontaktując się z Biurem Obsługi Klienta telefonicznie pod numerem: 42 231 33 13 lub mailowo na adres bok@aptelia.pl.

Co zrobić, gdy zawartość paczki jest inna niż zamówiona, bądź niekompletna?

Staramy się, żeby nie dochodziło do pomyłek w zamówieniach. Jeśli zauważysz pomyłkę w Twoim zamówieniu skontaktuj się z nami za pośrednictwem naszego Biura Obsługi Klienta telefonicznie pod numerem: 42 231 33 13 lub mailowo na adres bok@aptelia.pl.

KONTO APTELIA.PL

Czy trzeba się zarejestrować, aby dokonać zakupu?

Zakupu można dokonać bez zakładania konta w naszym serwisie. Przy finalizacji zamówienia skorzystaj z opcji "Zakupy bez logowania" Zachęcamy Cię jednak do założenia konta. Uzyskasz wtedy pełny dostęp do historii Twoich zamówień, możliwość śledzenia statusu przesyłki i dodawania produktów do zakładki "Ulubione".

Zapomniałem hasła do logowania, jak mogę je odzyskać?

Hasło do swojego konta możesz szybko i samodzielnie odzyskać. Kliknij w link Przypomnij hasło. Wpisz adres email użyty podczas rejestracji konta. Na adres ten zostanie wysłany email z linkiem do zmiany hasła.

Jak usunąć swoje konto na aptelia.pl?

Skontaktuj się z nami za pośrednictwem naszego Biura Obsługi Klienta telefonicznie pod numerem: 42 231 33 13 lub mailowo na adres bok@aptelia.pl. Przyjęcie dyspozycji usunięcia konta następuje wyłącznie po pozytywnej weryfikacji.

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w polityce prywatności.

Zamknij