Reklamacje

Jak wygląda proces reklamacji?
 

Reklamację należy zgłosić w jeden z następujących sposobów: 

a) pisemnie, np. na formularz reklamacyjny kierowanym na adres Apteki, tj. Medeor sp. z o.o. Apteka Aptelia, ul. Maratońska 67C, 94-102 Łódź,
b) elektronicznie na adres e-mail: reklamacje@aptelia.pl,  
c) telefonicznie pod nr tel. 42 231 33 13

Reklamacja winna zawierać informacje o przyczynach reklamacji, żądanie Klienta oraz informacje pozwalające zidentyfikować Klienta i produkt, tj. numer zamówienia, datę zakupu produktu, imię i nazwisko Klienta, dane adresowe Klienta, adres poczty elektronicznej Klienta, dane produktu. 

Reklamowany produkt możesz odesłać korzystając z usługi Szybkich Zwrotów na stronie: Szybkie Zwroty Aptelia [link]. Możesz też skontaktować się z nami telefonicznie (42) 231 33 13 i zamówić odbiór przesyłki.

Apteka dokona rozpatrzenia reklamacji i powiadomi Klienta o jego wyniku w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania na adres, z którego nadano reklamację lub inny wskazany przez Klienta.

W przypadku umowy sprzedaży produktów innych niż produkty lecznicze lub wyroby medyczne Apteka ponosi odpowiedzialność za brak zgodności produktu z umową sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności produktu do użycia jest dłuższy.

W przypadku umów sprzedaży produktów takich jak produkty lecznicze lub wyroby medyczne oraz w przypadku umów sprzedaży zawieranych przez Klientów niebędących Konsumentami* Apteka odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna produktu zostanie stwierdzona przed upływem 2 lat od dnia wydania tego produktu Klientowi. Jeżeli określony termin przydatności produktu do użycia kończy się po upływie 2 lat od dnia wydania rzeczy Klientowi, Apteka odpowiada z tytułu rękojmi za wady  tego produktu stwierdzone przed upływem tego terminu.

W przypadku produktów objętych gwarancją uprawnienia z tego tytułu można wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w oświadczeniu gwarancyjnym (tzw. karcie gwarancyjnej). Gwarancja na sprzedany produkt nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta wobec Apteki z tytułu braku zgodności produktu z umową sprzedaży lub rękojmi.

Szczegóły na temat reklamacji zawarte są w Regulaminie

*za Konsumenta uważa się tu: osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; osobę fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
 

POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR 

Osoba fizyczna, dla której zawarcie umowy nie jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez powyższą osobę z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur można znaleźć w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującym adresem strony internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow